De achterbank is over een lengte van 15 cm verschuifbaar, terwijl de leuning verstelbaar is (7 standen) en in drie delen neer te klappen. De bagageruimte heeft afhankelijk van de stand van de achterbank een inhoud van 530 of 675 liter. Neergeklapt bedraagt de capaciteit 1.525 liter. Zelfs de hoogte van de laadvloer is instelbaar. Een elektrisch bediende achterklep en keyless acces zijn leverbaar.

Elke nieuwe Audi Q3 heeft een naar eigen wens te configureren digitaal instrumentenpaneel. De auto heeft standaard een touchscreen op het dashboard. Er is keuze uit diverse uitvoeringen met schermgroottes variërend van 10,25 tot 12,3 inch. Bij de laatste versie is ook stembediening inbegrepen. MMI navigatie plus biedt bovendien connectiviteit en infotainment uit een hogere klasse met onder meer realtime verkeers- en parkeerinformatie, snelle LTE-internetverbinding, een wifi-hotspot. Ook digitale radio (DAB+) en Google Earth navigatie zijn leverbaar. Via de myAudi app zijn veel functies van de Q3 met de smartphone te bedienen. Uiteraard is zowel Apple Carplay als Android Auto beschikbaar.

Demperregeling is optioneel. Hierbij wordt de demping automatisch aangepast aan het wegdek en de rijomstandigheden. De Audi Q3 wordt tevens leverbaar met een stugger afgeveerd sportonderstel in combinatie met progressive steering. En met het optionele Audi drive select kan de bestuurder uit zes rijinstellingen kiezen, waaronder ‘auto’, ‘comfort’, ‘offroad’ en het zelf te configureren ‘individual’. De Q3 is er met wielmaten variërend van 17 tot en met 20 inch.De Audi Q3 is er met assistentiesystemen, waaronder adaptieve cruise control (in combinatie met S-Tronic). In deze cruise control komen adaptieve snelheidsregeling, de fileassistent en de active lane assist samen. Park assist maakt het mogelijk dat de Q3 automatisch in- en uitparkeert. De bestuurder hoeft alleen maar gas te geven en te remmen. Via de achteruitrijcamera krijgt de bestuurder een 180-graden-blik. Audi pre sense front is standaard op elke Q3. Dit systeem herkent mogelijk gevaarlijke situaties waarbij voetgangers, fietsers en/of andere voertuigen zijn betrokken. Het systeem waarschuwt hiervoor met optische en akoestische signalen en kan indien nodig zelfstandig een noodstop uitvoeren. Ook lane departure warning is standaard.